Rázové vlny

Rázové vlny sú vysokoenergetické, počuteľné zvukové vlny. Vyznačujú sa rýchlym nárastom tlaku a krátkou dĺžkou pulzu. Vyskytujú sa v našom každodennom živote, napríklad keď lietadlá prelomia zvukovú bariéru.
Rázové vlny sa v medicíne používajú od roku 1980. Pôvodne bol zavedený vtedy nový postup na odstránenie obličkových a žlčových kameňov bez chirurgického zákroku – ktorý bol úspešný a spôsobil revolúciu v liečbe týchto ťažkostí. Druhou oblasťou použitia bola liečba zle sa hojacich zlomenín kostí, takzvaných pseudoartróz, výrastkov, zápalov kĺbov a šliach či pri ich poškodení. Vďaka týmto úspechom sa robil stále viac výskumov o vplyve rázových vĺn na ľudský organizmus. Následne sa rýchlo zistilo, že procedúra je vhodná aj na liečbu mnohých bolestivých ochorení pohybového aparátu. Od začiatku 90. rokov sa táto oblasť použitia stáva čoraz dôležitejšou a odvtedy sa osvedčila, a to aj vo vrcholovom medzinárodnom športe.
Dnes lekári používajú terapiu rázovými vlnami na liečbu bežných ortopedických zdravotných stavov, ako je zmrazené rameno, tenisový lakeť, achilodýnia, syndróm patelárnej špičky a bolesť päty pri plantárnej fasciitíde. Účinky terapie rázovými vlnami boli dokázané v mnohých vedeckých štúdiách. V modernej terapii bolesti rázové vlny prenášajú energiu z miesta vzniku – prístroja rázových vĺn – do zón bolesti v ľudskom tele. Tam rozvinú svoj účinok.
Rázové vlny môžu urýchliť proces hojenia v tele – podporuje sa vlastná regeneračná schopnosť tela. Zlepšuje sa metabolizmus, zvyšuje sa krvný obeh a poškodené tkanivo sa môže regenerovať a hojiť.

Späť na všetky služby